Revista de Contabilitate

Stimate Abonat , inscris la data de

Bucuresti, 16.4.14 19:04

Privacy policy

Raporteaza abuz

Versiune html

Trimite unui prieten

Revista de Contabilitate
   

Stimate angajator,

Una dintre cele mai importante obligatii pe care le aveti este sa depuneti lunar, pana la data de 25 ale lunii, Declaratia 112 referitoare la plata contributiilor sociale si a impozitului pe venit pentru angajatii dvs.

Atentie!
Nedepunerea la termen a acestei declaratii se sanctioneaza cu amenda de pana la 5.000 de lei, conform art. 219 din O.G. nr. 92/2003!


In plus, daca nu depuneti in mod repetat aceasta declaratie lunara, puteti fi declarat inactiv de catre Fisc, cu toate consecintele legale ce decurg de aici!

Atentie! Completarea corecta a Declaratiei 112 nu este deloc usoara!


>>> Click aici pentru detalii 

Noutati Contabile

Noul model de ordin de plata pentru achitarea taxelor catre stat, valabil de la 1 ianuarie 2014
 

In noul an, contribuabilii vor utiliza un nou model de ordin de plata pentru a-si achita taxele si impozitele catre stat. Aceasta schimbare vine in urma modificarilor efectuate de catre Ministerul Finantelor asupra vechiului model, prin intermediul unui ordin publicat luni in Monitorul Oficial, noteaza Avocatnet.

Potrivit Ordinului MFP nr. 2007/2013 publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 789 din 16 decembrie 2013, Ministerul Finantelor a modificat ordinul de plata pentru Trezoreria Statului, urmand ca noul model sa devina utilizabil de la data de 1 ianuarie 2014.

Noul model de ordin de plata este utilizabil de catre firmele si institutiile statului care isi efectueaza platile catre si de la Trezoreria Statului.

Prin intermediul Ordinului MFP nr. 2007/2013, publicat in cadrul Monitorului Oficial, se introduc doua noi rubrici in cuprinsul ordinului de plata: "Cod angajament" si "Indicator angajament". Aceste vor fi completate de catre ...

..... citeste continuarea articolului >>>

Cum sa obtii fonduri europene nerambursabile pentru afacerea ta in agricultura!


Acum exista o solutie care iti garanteaza accesul la aceste fonduri! Fara pile si fara bani cheltuiti in mod inutil pe firme de consultanta!


Click aici pentru detalii »


Te gandesti sa demarezi o afacere in agricultura?

  • O ciupercarie?
  • O ferma de porci?
  • O sera pentru legume trufandale?
  • O crescatorie de gaini?
  • O pastravarie?
  • O pepiniera de pomi fructiferi?
  • O pensiune turistica?
  • O ferma de vaci de lapte?
  • Sau poate o afacere clasica, gen cultura porumbului sau a vitei-de-vie?

Ei bine, pentru toate aceste activitati ai posibilitatea sa obtii fonduri europene nerambursabile de ordinul zecilor de mii sau chiar sutelor de mii de euro (lista completa de activitati eligibile contine nu mai putin de 288 de domenii de afaceri agricole).

Aceste fonduri – repetam, nerambursabile – iti permit sa iti mentii la un nivel scazut costurile de productie, ceea ce constituie o sansa imensa pentru viitoarea ta afacere.

Aflati aici mai multe detalii »


Servicii de intermediere. Care va fi tratamentul din punct de vedere al TVA?
 

Analizam mai jos cazul unei societati care produce si vinde mobilier in tarile UE. Societatea are un contract incheiat cu o firma din Germania, care in Fisa de conditii, pe langa rabaturile promotionale, contine si "comision pentru agentul X 2%".

Aceasta firma X rezident tot in Germania are cod valid de TVA si X efectueaza platile in numele clientului societatii romane. Pana in prezent, pentru aceste sume de 2% retinute din valoarea fiecarei facturi X, nu s-au trimis decat centralizatoare de regularizare (zentralregulierungsbrief) care in lunile septembrie si octombrie contineau si TVA 19% calculat asupra valorii (2% din factura). Firma nu a facut nimic deocamdata cu aceste centralizatoare.

Vom vedea daca acestea se pot asimila facturilor, daca se poate recunoaste cheltuiala si daca se declara in D390. De asemenea, vom vedea daca pentru compensare trebuie proces-verbal de compensare.

Firma X sustine ca pe baza acestor centralizatore se poate recupera ...

..... citeste continuarea articolului >>>

Deducerea TVA de la achizitiile de bunuri si servicii se poate face numai la data platii facturii catre furnizorii de bunuri/prestatorii de servicii
 

Plata TVA la incasarea facturiiColectarea TVA se va face la data incasarii facturii, daca aceasta data este intr-un termen de 90 de zile de la data facturarii, livrarii bunurilor/prestarii serviciilor.

Daca incasarea acestor facturi nu se realizeaza in acest termen de 90 de zile, exigibilitatea TVA colectate intervine in a 90-a zi de la data emiterii facturii sau de la data la care trebuia emisa factura.

 

CD Plata TVA la incasarea facturii iti ofera tot ce trebuie sa stiti despre modificarile aduse regimului de TVA la incasarea facturi.

>> Click aici pentru detalii


Gestionarea avizelor de insotire a marfii. Desemnarea persoanei responsabile
 

Pentru gestionarea avizelor se numeste o persoana prin decizie scrisa?

In Normele privind regimul intern de numerotare a facturii, prevazute in anexa nr. 4 la OMFP 2226/2006 se prevede obligativitatea administratorilor/persoanelor care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii de a desemna, prin decizie interna scrisa, una sau mai multe persoane care sa aiba atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente facturilor emise de societate.

Totodata, conform art. 5 alin. 1 din OMEFP 2226/2006, normele privind regimul intern de numerotare a facturilor se aplica si altor formulare financiar-contabile care stau la baza inregistrarii de venituri, cum ar fi: monetar, chitanta si altele, dupa caz, precum si avizului de insotire a marfii.

Aceleasi prevederi se regasesc si la pct. 17 din Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobate prin OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile care stabileste ...

..... citeste continuarea articolului >>>

Club Contabilitate

ref.achizitie tichete cadou
 

Buna ziua,
va rog sa ma ajutati cu privire la inregistrarea contabila in cazul in care primesc factura proforma in vederea achitarii cval. tichetelor cadou, iar in urma confirmarii platii, primesc factura fiscala impreuna cu tichetele.

este corect astfel ? :
- efectuarea platii in avans:
409 "Furnizori - debitori" = 5121 "Conturi la banci in lei"
- inregistrarea facturii:
5328 "alte valori" = 401 "furnizori" - valoarea tichetelor
628 " alte chelt.cu serv.executate de terti" = 401 - val.serv.standard
- scaderea avansului:
401 = 409
Nu suntem platitori de TVA.

..... citeste continuarea articolului >>>

Atentie la buzunare! Fiscul e cu ochii pe dosarul tau privind preturile de transfer!

>> detalii click aici <<

Atentie: Rambursarea TVA depinde de Dosarul preturilor de transfer!

Nu! Nu scrie nicaieri in lege. Dar guvernantii nostri au inventat o astfel de conditionare: "Nu iti rambursam TVA pe care ti-o datoram decat daca prezinti un dosar de preturi de transfer perfect intocmit!" Motive, motive, motive...

"Trucuri si sfaturi pentru intocmirea corecta a dosarului privind preturile de transfer"

Social

Liber la copiat! Senatorii au decis sa nu pedepseasca plagiatul
de Ion Andreea
 

Senatorii nu sunt de acord cu pedepsirea cu inchisoaree sau amenda penala a persoanelor care plagiaza.

Cei care prezinta lucrari plagiate si obtin titluri sau premii in urma acestora raman in continuare nepedepsiti.

Propunerea senatorului Valeriu Todirascu de a incadra plagiatul ca pe o infractiune nu a fost votata de senatori, asa ca elevii si studentii romani au cale deschisa pentru a copia si a-si insusi lucrari care nu le apartin.

Senatorul a propus ca persoanele care obtin o diploma sau un titlu universitar prin prezentarea unei lucrari in care au fost incluse texte ale altor autori, fara a-i mentiona, sa fie pedepsite cu inchisoare de la 6 luni la 12 ani sau cu amenda penala si retragerea titlului, dar colegii sai nu au fost de acord.

In prezent, Consiliul National de Etica constata si decide asupra sanctiunilor cu privire la faptele de plagiat, care, potrivit Legii Educatiei, reprezinta abateri ...

..... citeste continuarea articolului >>>

Controlul intern al societatilor comerciale – instrumentul dvs. pentru un control eficient




Lucrarea gazduita pe CD contine informatii specializate privind:


Teminologie. Notiuni teoretice privind exercitarea controlului

Structura unui Departament Financiar-Contabil si responsabilitati
  • Organigrama
  • Fise de Post
  • Organizarea activitatii de control

Proceduri practice de lucru privind fluxuri ale Departamentului Financiar-Contabil

  • Procedura interna de lucru privind Casieria
  • Procedura interna de lucru privind Deconturile
  • Procedura interna de lucru privind Inchiderea de luna

Proceduri practice de control intern privind activitatea financiar-contabila la societatile comerciale

  • Control de nivel primar: flux si raportare
  • Control de nivel mediu: flux si raportare
  • Control de nivel inalt: flux si raportare

Spre deosebire de reglementarile legislative si de literatura specifica existenta pe piata de specialitate

Controlul intern al societatilor comerciale evidentiaza din plin latura practica a procesului, punandu-va la dispozitie:

Cazuri de situatii specifice – abordare si rezolvare

Solutii pentru preintampinarea unor solutii cu potential critic

Descrierea si exemplificarea concreta a fluxurilor reale, cu documente contabile impuse de legislatia in vigoare si exercitarea unui control punctual, intalnite in majoritate a companiilor.

Aici puteti gasi exemplificata situatia clasica in care un Junior este controlat de un Contabil, verificat la randul sau de catre un Sef Contabil, subordonat unui Director Economic, care raporteaza direct Administratorului sau Directorului General.

Vreti sa stiti ce aveti de facut?

Comandati acum CD-ul Controlul intern al societatilor comerciale!

 


Elimina acum consecintele la care te expun erorile sau omisiunile din inregistrarile tale contabile!

Corectarea erorilor contabile. Solutii legale si cazuri practice
Scapa de stresul cauzat de posibilele amenzi venite in urma controalelor fiscale!

 

Descopera:

  • Care este procedura de corectare a inregistrarilor eronate in casa de maracat
  • Cum se face corectia aferenta unui exercitiu financiar precedent
  • Care sunt reglementarile in cazul pierderilor fiscale
  • Cum sa face corectia registrului de evidenta fiscala
  • Ce rol joaca factura storno. Retificarea declaratiei 101

>> Click aici pentru detalii <<

 

Trimiteti si prietenilor dvstra articolele care v-au placut:

yahoo messenger email facebook twitter linkedin
 
 

Puteti urmari toate Revistele de Contabilitate pe:

flux rss arhiva newslettere
 
 

Dezabonare de la Revista de Contabilitate, click aici:

Dezabonare Automata